Forum > Indonesia > MASALAH PEMBAYARAN Forum Guidelines

  • Azhari Aprianto
    Jakarta Selatan, Indonesia

    Dec 24, 2017

    Good afternoon, I azhari aprianto with email: [email protected], I have paid my installment of 7,473 IDR but payer at atm minimum payment of 10,000 IDR, I exaggerated the installment from 7,473 IDR to 10.000 IDR. but I already paid 10,000 IDR did not receive incoming email from zidisha. then I try to change the installment and I click readings over installments I change my installment from 7,473 to 10,000. keep fit I click after change installment but why changed to 10 IDR bkn 10.000 IDR. Please help ..

    Translated by Google     Show original

    selamat siang , saya azhari aprianto dengan email: [email protected] , saya sudah membayar angsuran saya sebesar 7.473 IDR tetapi pembayar di atm minimal pembayaran yaitu sebesar 10.000 IDR , saya melebihkan angsuran tersebut dari 7.473 IDR menjadi 10.000 IDR . tetapi saya sudah membayar sebesar 10.000 IDR tidak menerima email masuk dari zidisha . lalu saya coba mengubah angsuran dan saya klik bacaan melebihkan angsuran saya rubah angsuran saya dari 7.473 menjadi 10.000 . terus pas saya klik sesudah merubah angsuran tapi kenapa berubah jadi 10 IDR bkn 10.000 IDR . Mohon bantuan nya ..



  • Volunteer Mentor
    Mimin Munawaroh
    Cilacap, Indonesia

    Dec 26, 2017

    this is indeed a dilemma for members of Indonesia because the minimum cross-bank transfers in Indonesia are IDR 10,000, therefore it is better if when applying for a loan to check the last installment to always be above IDR 10,000 if you have paid the last installment but still not credited to your account, you can request help via the support ticket

    Translated by Google     Show original

    hal ini memang menjadi dilema bagi anggota dari Indonesia karena minimal transfer lintas bank di Indonesia adalah IDR 10.000, oleh karena itu ada baiknya jika saat mengajukan pinjaman untuk di cek angsuran terakhir agar selalu di atas IDR 10.000
    jika Anda sudah membayar angsuran terakhir namun masih belum dikreditkan ke akun, Anda dapat meminta bantuan via support ticket



Please log in to comment.